Pojistná událost má tři významové vrstvy:
Nedílnou součástí modulu pojistných událostí je systém sledování RBNS rezerv. Při založení PU je vyžadováno stanovení RBNS rezervy pro tuto PU. Rezerva může být změněna ručně (snížením/navýšením rezervy) nebo automaticky (výplata PU, uzavření PU). Systém umožňuje vykazovat stav rezerv k libovolnému dni a sledovat tvorbu a čerpání rezerv za libovolné období.
Součástí modulu pojistných událostí je kontrolní dialog pro grafické vyjádření vývoje RBNS v určitém období, sledovat tvorbu a čerpání RBNS v tomto období v rozdělení podle pojistných produktů a sledovat vysoké PU.
Při všech základních operacích v modulu PU jsou prováděny kontroly (volání kontrolního modulu) – součástí kontrol je prověřování parametrů pojistné smlouvy, zaplacení pojistného, hlídání limitů PS, logické kontroly (např. varování při vzniku PU krátce po počátku platnosti PS) apod. Kontroly jsou prováděny na jednotlivých vrstvách zpracování PU s tím, že každá kontrola může mít na každé úrovni jiný význam (varování – lze pokročovat ve zpracování PU, chyba – pokračování ve zpracování je zakázáno).
V modulu PU jsou využity poznámky na úrovni zpracování pojistné události a na úrovní zpracování nároku). Poznámky jsou vázány na konkrétního uživatele (každý uživatel může měnit pouze svoje poznámky a poznámky ostatních uživatelů pouze číst). Poznámky jsou rozděleny do různých typů (uživatelsky definovaným číselníkem) – to umožňuje např. využít interní a externí poznámky při komunikaci s klientem.
Na úrovni pojistné události lze připojit libovolné množství dokumentů (nascanovaných obrázků, pdf a word dokumentů apod.). Takto připojené je možné zobrazovat, opatřit komentářem a identifikovat typem dokumentu (typy dokumentů jsou řízeny uživatelsky definovaným číselníkem).
Přenos dat do účetního systému zajišťuje dávkový program, který zpracuje všechny zrevidované výplaty (vybírá výplaty podle stavu a po zpracování automaticky stav výplaty změní). Tento dávkový program může automaticky sčítat výplaty na jeden účet nebo na jednu adresu. Výstupem dávky je textový soubor s daty pro vstup do účetního systému pro zaúčtování a realizaci výplaty. Čísla účtů podle účetní osnovy (nákladové účty) lze parametricky zadat v tabulce produktů.